PROJEKTAS "KOKYBĖS KREPŠELIS"

Gimnazija startavo ES struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamo projekto Nr. 09.2.1.-ESFA-V-719-01-0001 „KOKYBĖS KREPŠELIS”.

Projekto tikslas – pagerinti mokinių ugdymosi pasiekimus, įgyvendinant pokyčius savivaldybėse ir mokyklose.
Lėšos skirtos gimnazijos 8 – Ig klasių mokinių pažangai. Projektui įgyvendinti paruoštas Kėdainių r. Krakių Mikalojaus Katkaus gimnazijos 8-Ig klasių veiklos tobulinimo planas. Veiklos planas suderintas su Nacionaline Švietimo Agentūra, Kėdainių rajono savivaldybės administracija.

Kokybės krepšelis. Kas tai?
Tai tikslinė valstybės dotacija, suteikiama išimtinai mokinių pasiekimams gerinti. Kokybės krepšeliui iš ES struktūrinių fondų 2 metams numatoma skirti per 24 mln. Eurų. Lėšos skiriamos mokinių konsultacijoms, kitai mokymosi pagalbai, ugdymo aplinkai, tiriamajai ir kūrybinei mokinių veiklai organizuoti, mokytojų kvalifikacijai tobulinti ir kt.

GIMNAZIJOS VEIKLOS PRIORITETAI DIEGIANT KOKYBĖS KREPŠELĮ:
Mokymosi pasiekimai, mokinio individuali pažanga, sveika ir saugi aplinka.

GIMNAZIJOS VEIKLOS TOBULINIMO PLANAS TIKSLAMS PASIEKTI
1. Tikslas. Gerinti 8 – Ig klasių mokinių lietuvių kalbos ir literatūros bei matematikos mokymosi pasiekimus.
Uždaviniai:
1.Tobulinti ugdymo(si) organizavimo kokybę, akcentuojant bendradarbiavimą ir savivaldų mokymąsi.
2. Plėtoti individualios mokinių pažangos ir pasiekimų stebėseną.

 

Gabių mokinių pagerbimo šventė

Krakių Mikalojaus Katkaus gimnazijoje pirmą kartą organizuota gabių mokinių pagerbimo šventė. Atminimo ženkleliais „Metų garbė“ apdovanoti patys iškiliausi mūsų gimnazijos mokiniai, o jų tėveliai – padėkos raštais. Pasveikinti ir pasidžiaugti mokinių akademiniais pasiekimais susirinko ne tik artimieji, mokytojai, bičiuliai, bet ir Kėdainių savivaldybės mero pavaduotojas Paulius Aukštikalnis, Krakių seniūnas Ernestas Barčas, parapijos klebonas Emilis Jotkus. Šventę papuošė Kėdainių muzikos mokyklos saksofonininkų ansamblis (vadovas Robertas Šulcas) bei dainavimo studijos auklėtinės (vadovė Neringa Prascevičienė). Renginio vedantieji – buvusi mokinė Živilė Marčiūtė ir mokytojas Romualdas Varnas.

Šventė finansuojama iš Kokybės krepšelio lėšų.

 

2022-06-01

Konferencija „Mokinių pasiekimus ir pažangą lemiantys veiksniai“

Gegužės 5 d. mūsų gimnazijoje vyko konferencija „Mokinių pasiekimus ir pažangą lemiantys veiksniai“, kurioje dalyvavo ne tik mūsų rajono pedagogai, bet ir gausus būrys svečių iš įvairių Lietuvos ugdymo įstaigų. Konferencijoje pranešimus skaitė seimo narė, Švietimo ir mokslo komiteto pirmininko pavaduotoja, socialinių mokslų habilituota mokslų daktarė, edukologė Vilija Targamadzė, Šiaulių r. Dubysos aukštupio mokyklos direktorius Vaidas Bacys, Kėdainių r. Šėtos gimnazijos ir Labūnavos pagrindinės mokyklos lektoriai. Mūsų gimnazijos pasiekimus, gerąsias patirtis pristatė gimnazijos direktorius Alanas Magyla, mokytojos Rita Vandalauskienė, Asta Cironkienė bei gamtos ir tiksliųjų mokslų metodinė grupė. Praktinėje konferencijos dalyje į atvirą – integruotą pamoką „Praeities simbolių mozaika Krakėse“ pakvietė socialinių mokslų, dorinio ugdymo, menų, technologijų ir fizinio ugdymo mokytojų metodinės grupės pedagogai.
Džiaugiamės, kad konferencijoje dalyvavo Kėdainių rajono savivaldybės meras Valentinas Tamulis, mero pavaduotojas Paulius Aukštikalnis, švietimo skyriaus vedėja Vilma Dobrovolskienė, Kėdainių ŠPT direktorė Ingrida Neliupšienė su komanda.
Dėkojame visai gimnazijos bendruomenei, mokiniams savanoriams už pagalbą organizuojant konferenciją, kurioje svečiai įgavo ne tik teorinių bei praktinių žinių, bet išsivežė ir gražių prisiminimų apie mūsų gimnaziją.
Konferencija finansuojama iš Kokybės krepšelio lėšų.

eTwinning projekto ,,Ar baltų kultūra įdomi šiuolaikiniam mokiniui?“ virtualus susitikimas

Balandžio 5 d. įvyko dar vienas respublikinio eTwinning projekto ,,Ar baltų kultūra įdomi šiuolaikiniam mokiniui?“ virtualus susitikimas. Jame dalyvavo šešios respublikos mokyklos: Vilniaus r. Paberžės ,,Verdenės“ gimnazijos, Klaipėdos ,,Vyturio“ progimnazijos, Kauno r. VDU klasikinio ugdymo mokyklos, Marijampolės Petro Armino progimnazijos, Marijampolės sav. Igliaukos Anzelmo Matučio gimnazijos bei mūsų gimnazijos mokiniai ir mokytojai. Pasiruošimas šiam susitikimui vyko visą kovo mėnesį. Mokyklų komandos internetiniais įrankiais turėjo sukurti viktoriną apie baltų kultūrą, pakviesti viktorinoje dalyvauti į projektą neįsitraukusias klases. Prieš partnerių virtualų susitikimą viktorinos buvo paredaguotos, suvienodintas klausimų skaičius. Susirinkę MS Teams platfomoje mokiniai turėjo galimybę sudalyvauti kiekvienos mokyklos paruoštose viktorinose. Geriausiai šiandien sekėsi mūsų gimnazijos IIg klasės mokinėms: Erikai, Emai, Amritai, Ugnei ir Skaistei. Visą susitikimą lydėjo puiki nuotaika, džiaugsmo šūksniai. Smagiai pasibuvę kartu atsisveikinome iki kitos veiklos.

Renginys finansuojamas iš Kokybės krepšelio lėšų.

2022-04-06

Pažangumo gerinimo akcija ,,Galiu mokytis geriau“

Finišavo pažangumo gerinimo akcija ,,Galiu mokytis geriau“. Kiekvienoje klasėje buvo mokinių, kurie per mėnesį pagerino savo pažymių vidurkį. Šios akcijos nugalėtojas – IIg klasės mokinys Titas Račas. Jis buvo apdovanotas specialiu prizu –atmintuku. Didžiausią pažangą padarė net dvi klasės – 7 ir 8. Jos draugiškai dalinsis pereinamąja taure. Visi akcijos nugalėtojai apdovanoti padėkos raštais, saldžiomis dovanėlėmis ir marškinėliais su specialiai akcijai sukurtu logotipu, kurio autorius 6 kl. mokinys Dagnis. Akcija finansuojama iš „Kokybės krepšelio“ lėšų.

2022-03-03

Geriausiai besimokantys mokiniai stovyklavo "Pakalnės" kaimo turizmo sodyboje

Birželio 9-11 dienomis mūsų gimnazijos geriausiai besimokantys mokiniai stovyklavo „Pakalnės” kaimo turizmo sodyboje Raseinių rajone. Dalyvaudami edukacijoje gimnazistai sužinojo apie Lyduvėnų tilto ir miestelio istorijaą, plaukė baidarėmis, atliko įvairias komandines užduotis, sportavo ir pramogavo. Mokiniai grįžo kupini neišdildomų įspūdžoų ir ketina mokytis dar geriau, kad galėtų ir vėl susitikti kitais metais. Stovykla finansuojama iš Kokybės krepšelio lėšų

Gabių mokinių skatinimo stovykla

Siunčiame linkėjimus iš kaimo turizmo sodybos „Pakalnė”, kur šiandien prasidėjo gabių mokinių skatinimo stovykla. Esame pilni energijos, geros nuotaikos, nusiteikę sportuoti, iškylauti ir smagiai praleisti laiką. Stovykla finansuojama iš Kokybės krepšelio lėšų.

Geros pamokos link

Birželio 3 dieną gimnazijoje organizuota rajono kalbų mokytojų metodinė diena „Geros pamokos link”. Kalbininkės aptarė atliktą apklausą, skaitė pranešimus apie šiuolaikinės pamokos struktūrą, dalinosi patirtimi apie IT panaudojimo galimybes, nuotolinį mokymą, gimnazijoje vykdomų projektų naudą. Rajono kalbų mokytojos aktyviai diskutavo, palaikė kolegių iniciatyvas, mokėsi vienos iš kitų. Nors diskutuota ilgai, tačiau vieningas atsakymas, kas yra gera pamoka, taip ir nenuskambėjo – vienintelio recepto nėra. Renginys praturtino kiekvieną iš mūsų, suteikė naujų žinių ir patirčių. Ačiū kolegėms už galimybę mokytis drauge.

Renginys finansuojamas iš Kokybės krepšelio lėšų

Gimnazijos pradinio ugdymo mokytojų metodinė diena
"Šiuolaikinė pamoka. Sėkmės link"

Šiandieninė mokykla sparčiai keičiasi. Todėl mokytojas turi rūpintis nuolatiniu asmeniniu tobulėjimu, tikslingai tobulinti turimas kompetencijas ir įgyti naujų. Gimnazijos pradinio ugdymo mokytojos organizavo metodinę dieną „Šiuolaikinė pamoka. Sėkmės link”. Renginyje gimnazijos mokytojos J. Magylienė, R. Andriuškevičienė, I. Jarašienė, V. Krylienė, I. Lukjanovienė, V. Lukošienė, R. Vandalauskienė ir rajono pradinio ugdymo pedagogai L. Vilčinskas, R. Rugelienė, J. Vaitiekūnienė dalijosi gerąja pedagogine patirtimi, aptarė pedagogines ir metodines naujoves, padedančias siekti sėkmingos šiuolaikinės pamokos.

Renginys finansuojamas iš projekto „Kokybės krepšelis” lėšų.

Kahoot viktorina "Baltų gentys"

Šiandien respublikinio eTwinning prjekto „Ar baltų kultūra yra įdomi šiuolaikiniam mokiniui”, kurį inicijavo mūsų gimnazijos mokytojos Irma Žukienė ir Irma Marčienė, sukvietė partnerius į virtualią Kahoot viktoriną „Baltų gentys”. Labai smagu, kad viktorinoje rado laiko dalyvauti septynios mokyklos iš aštuonių: Kauno Dainavos progimnazija, Klaipėdos „Vyturio” progimnazija, Marijampolės Petro Armino progimnazija, Vilniaus r. Paberžės „Verdenės” gimnazija, Marijampolės sav. Igliaukos Anzelmo Matučio gimnazija, Kėdainių r. Josvainių gimnazija bei Kėdainių r. Krakių Mikalojaus Katkaus gimnazija. Renginyje dalyvavo beveik 60 mokytojų ir mokinių iš minėtų mokyklų. Viktorina vyko sklandžiai. I vietą viktorinoje laimėjo Greta Bobinaitė iš Vilniaus r. Paberžės „Verdenės” gimnazijos, II vietą užėmė Klaipėdos „Vyturio” progimnazijos mokinė Evelina Kničiūnaitė, III vietą laimėjo mūsų gimnazijos dešimtokė Miglė Dovidavičiūtė. Visos nugalėtojos bus apdovanotos diplomais, o dalyviai padėkomis už dalyvavimą.

Svečiuose asmenybės ugdymo ir meditacijos mokytojas Vygandas Pikčiūnas

Kovo 30 dieną gimnazijos mokytojai ir tėveliai jau antrą kartą dalyvavo asmenybės ugdymo ir meditacijos mokytojo Vygando Pikčiūno paskaitoje. Klausėmės paskaitos tema: „Vidinė emocinė harmonija ir pozityvios tėvų įtakos didinimas ugdymo procese”. Mes sukamės rate, kurį sudaro mąstymas, mūsų veiksmai ir aplinka. Lektorius akcentavo, jog svarbiausia yra susitvarkyti su savo emocijomis, neutralizuoti įtampą. Pasiekti vidinę emocinę harmoniją nėra taip paprasta. Fizinis lygmuo yra visa ko pamatas, todėl be galo svarbu yra judėti, atlikti kvėpavimo pratimus, mankštintis. Lektorius pamokė kelių kvėpavimo ir atsipalaidavimo pratimų. Lektorius siūlo nuolat sau kartoti frazę: „Viskas yra ir bus gerai”. Pats esminis patarimas, kurį davė tėvams – būti pavyzdžiu vaikams. Jie tėvus suvokia kaip tobulus ir visažinius, todėl elgesį, kurį vaikai mato savo aplinkoje, jie supranta kaip teisingą ir tinkamą. Vygandas Pikčiūnas siūlo nepamiršti, kad savo pavyzdžiu parodome vaikams, kokie jie gali tapti ir ko jie turi siekti.

Paskaita finansuojama iš Kokybės krepšelio lėšų.

Paskaita tėvams

Kovo 10 dieną vyko paskaita tėvams „Pozityvių santykių formavimas, efektyvus bendravimas su vaikais ir motyvacijos stiprinimas”. Paskaitą vedė asmenybės ugdymo ir meditacijos mokytojas Vygandas Pikčiūnas. Lektorius įvardijo tris motyvacijos stiprinimo žingsnius. Pirmiausia, turime motyvuoti patys save, tada turime motyvuoti kitus ir be galo svarbus komponentas – motyvacijos nuolatinis palaikymas. V. Pikčiūnas priminė, jog pagirti vaikus yra labai svarbu, tačiau kritika taip pat būtina, jei norime tobulėti. Tik ji turi būti pozityvi.
Šiuo sudėtingu laikotarpiu ypatingai svarbu palaikyti balansą. Gyvenimą galime suskirstyti į keturias pasaulio šalis: šiaurę, pietus, rytus, vakarus. Kiekviena iš jų simbolizuoja mūsų gyvenimą: šiaurė – tai sveikata, vidinis pasaulis; rytai – šeima, vaikai, giminės; pietūs – išorinis pasaulis, draugai, kelionės; vakarai – darbas, karjera, mokslai. Labai svarbu, jog visi išvardinti dalykai būtų harmoningai derinami. Lektorius pamokė tėvus, kaip reikia atsipalaiduoti ir kurti pozityvius santykius, ne tik su vaiku, bet ir su mokytojais, šeima, draugais. Paskaita buvo įdomi ir naudinga, suteikė daug žinių, kurias galėsime panaudoti.

Paskaita finansuojama iš Kokybės krepšelio lėšų.

Baltų kultūra jauno žmogaus akimis

Kas yra baltai? Kas būdinga jų pasaulėžiūrai? Kokie baltų simboliai ir ženklai reikšmingi ir šiuolaikiniame pasaulyje? Apie tai kalbėjo konferencijos „Senosios baltų mitologijos ženklai ir simboliai“, skirtos Marijos Gimbutienės metams, dalyviai. Pranešėjai – mūsų gimnazijos Ig ir IIg kl. ir Josvainių gimnazijos IIg kl. mokiniai. Renginyje pasakota apie antropologės, archeologės, baltų mitologijos tyrinėtojos Marijos Gimbutienės veiklą, naujai pažvelgta į baltų simboliką, jų vaidmenį šiandien. Konferencijos dalyviai akcentavo, jog išgirsta informacija buvo įdomi ir naudinga.
Konferencija „Senosios baltų mitologijos ženklai ir simboliai”, skirta Marijos Gimbutienės metams, yra etwinning projekto „Ar baltų kultūra yra mįslė šiuolaikiniam mokiniui?”, finansuojamo iš Kokybės krepšelio lėšų, dalis.

                                                                                                        Paskutinysis seminaras
                                                                               

Vasario 18 – 19 dienomis gimnazijos pedagogams vyko paskutinysis Ilgalaikės programos Reflectus seminaras. Projektas finansuojamas iš Kokybės Krepšelio lėšų. Reflectus programa leidžia kaupti mokinių tikslius duomenis apie jų sėkmes ir nesėkmes, pasiekimų kokybę, emocinį santykį su veikla pamokose. Tikimės, jog šis puikus įrankis palengvins mokytojų darbą, pagerins darbo kokybę.

                                                                                               Specialistai pasidalijo savo patirtimi

Mokytoja Aušra teigia, jog nuotolinis mokymas mūsų neįveikė, o kaip tik, suteikė naujų atspalvių, idėjų mūsų kūrybai. Ji džiaugiasi, jog 8 klasės mokinių, kurie lanko KK projekto matematikos konsultacijas, rezultatai geresni nei tikėjosi. Net 36 procentai mokinių rezultatai pagerėjo, 50 procentų išliko tokie patys. Dažniausiai konsultacijomis naudojasi gabieji ir sunkumų turintys mokiniai.
Matematikos mokytojas Renoldas taip pat padeda 8 kl. mokiniams. Jis padeda įvardinti mokymosi silpnąsias vietas ir kartu ieško sprendimo būdų, siekia geresnių rezultatų matematikos pamokose.
Specialioji pedagogė Vitalija nori pasidžiaugti, jog mokiniai aktyviai dalyvauja konsultacijose, rezultatai nežymiai, bet pagerėjo. Tai labiausiai ir džiugina. Sunkumų turintys mokiniai neretai paprašo dar dažniau konsultuoti, Vitalija įžvelgia projekto naudą.
Lietuvių kalbos ir literatūros konsultacijas Ig kl. organizuojanti mokytoja Irma, KK konsultacijas ruošia remdamasi dalyko bendrųjų programų reikalavimais. Užsiėmimų temas padiktuoja darbas pamokų metu: jei neaiški nauja tema arba pamiršta jau turėta, ją išsiaiškina per konsultacijas. Stengiasi dažnai nekaitalioti disciplinos skyrių: bent kelias konsultacijas aptaria kalbinius dalykus, po to literatūros teoriją, teksto kūrimą ir pan. Su mokiniais visada pasitaria dėl užsiėmimų temų. Dirbant su stipresniąja klasės dalimi, jaučiama didesnė motyvacija, jiems kyla daugiau dalykinių klausimų. Lyginant 2019-2020 m.m. I pusmetį su 2020-2021 m.m. I pusmečiu, rezultatai pagerėjo 18,2 procento, 45,4 procento išliko tie patys.
Džiugu, jog mažais žingsneliais, tačiau judame į priekį. Ačiū mokiniams ir mokytojams už įsitraukimą ir darbą.

eTwinning projektas „Ar baltų kultūra yra mįslė šiuolaikiniam mokiniui?”

Mūsų gimnazija dalyvauja eTwinning projekte „Ar baltų kultūra yra mįslė šiuolaikiniam mokiniui?” Pirmoji užduotis projekto dalyviams – kuo originaliau pristatyti savo gimnaziją. Projektas finansuojamas iš Kokybės krepšelio lėšų.

 

                                                                                                   Veiklos plano įgyvendinamas

Kokybės krepšelio naudojimas gimnazijoje jau prasidėjo. 8-Ig gimnazijos klasių mokiniams vyksta lietuvių kalbos ir literatūros bei matematikos konsultacijos, kuriose mokiniai gerina savo mokymosi rezultatus. Mažose grupelėse po 3-8 mokinius mokytojai turi galimybę likviduoti vieno ar kito dalyko mokymosi spragas, parinkti mokymo(si) metodus, geriausiai atitinkančius mokinio mokymosi poreikius ir gebėjimus. Už mokinių konsultavimą mokytojams mokama iš kokybės krepšelio lėšų.

Kokybės krepšelio lėšos bus naudojamos ne tiktai konsultacijoms, bet ir gabių mokinių skatinimui, mokytojų kvalifikacijos tobulinimui, edukacinių erdvių gimnazijoje kūrimui, kt. Gimnazija jau įsigijo Eduka klasė licenciją mokslo metams, buvo sukurtas mokinių asmeninės pažangos matavimo modelis, buvo parengta ir įdiegta skaitmeninio mokinių pažangos stebėjimo platforma. Nupirkta kompiuterių ir projektorių.

Kokybės krepšelio lėšų jau panaudota ir mokytojų kvalifikacijos tobulinimui. Mokytojai tris kartus dalyvavo Reflectus ilgalaikės programos mokymuose. Naudodami programą, mokytojai mokėsi kurti refleksijų klausimynus naudodamiesi augančia metodų duomenų baze arba kolegų rekomenduojamais klausimynų ruošiniais. Nuo šiol jie geba analizuoti sistemingai gaunamus refleksijų duomenis, gali padėti kiekvienam vaikui sąmoningai žengti mokymosi keliu ir realiu laiku stebėti, kaip mokiniai įsisavina konkrečius ugdymo proceso aspektus.